zondag 9 augustus 2009


9 augustus 2009


Quilten is voor mij meer een verslaving dan een hobby. In 2000 begon ik voor het eerst met een cursus in Appingedam.

Sindsdien heb ik vele quilts gemaakt, meestal vrij grote Queensize quilts. En dan ondervond ik het probleem waar vele van mijn klanten ook mee zitten. Het doorquilten van zo’n enorm gevaarte! Afgezien van de blessures die het voor velen oplevert, is het moeilijk om het quilt mooi en regelmatig te krijgen. De longarm quiltmachine is hiervoor een geweldige oplossing. Het is ook een stuk sneller - een quilt van 2.5 x 2.5 is in ongeveer 10 tot 12 uur gequilt. Stel je eens voor hoeveel tijd dat kost met de hand!!

Mijn nieuwste investering is een IntellliQuilter, een computer die kan worden aangesloten op de Longarm-machine. De mogelijkheden lijken nu eindeloos en de resultaten zijn prachtig! Alles even netjes en regelmatig. Ik moet er nog een poosje op wachten, hij wordt morgen verstuurd. Komt uit Amerika, dus het kan nog even duren…



Quilting is more like an addiction than a hobby to me. In 2000 I started my first course in Appingedam.

I made a lot of quilts since, mostly Queensize and than experienced the problem of most of my customers. The quilting of such a size! Apart from the injuries, it’s also difficult to achieve a nice and even quilt. The longarmmachine is a great solution. But if you live in the USA or England, longarmquilting hardly needs an explanation.

My newest investment is an IntelliQuilter, a computer that can be connected to the Longarmmachine. The possibilities seem endless and the results are wonderful. Everything nice and even. I have to wait a little though, the shipping is tomorrow. It comes from America, so it may take a while…


3 opmerkingen:

Sonia zei

Hey Anne, Congratulations on your new blog and your eagerly awaited intelliquilter. Can't wait to see it and admire the new results.
Wishing you lots of fun with it and see you soon, Sonia

Merete zei

Congratulation with your new investment. I got my IQ last week,lots of fun. Merete in Norway

Sipke zei

Hoi Anne,

dat begint er aardig professioneel uit te zien bij jou. Heb vorige weken in de USA en Canada ook een hoop quilts gezien, maar de kwaliteit is niet overal wat ik bij jou gezien heb. Ik kom volgens afspraak het weekend kijken!

sipke